انجمن علمی معماری دانشگاه هنر تهران

نمایه ای از برنامه ها و اخبار

انجمن علمی معماری دانشگاه هنر تهران

نمایه ای از برنامه ها و اخبار

انجمن علمی معماری دانشگاه هنر تهران
آخرین نظرات

به نام خدا


هر آمدنی رفتنی دارد .

دیروز 5 آذر ماه مصادف بود با سالگرد برگزاری انتخابات انجمن علمی معماری در سال 1392 .

با خود تصمیم گرفتم تا گزارشی از همه ی آنچه که در این یکسال بر انجمن گذشت ارایه دهم تا حسن ختامی باشد بر یکسال فعالیت بنده به عنوان دبیر انجمن علمی معماری . 

سال گذشته در همین حوالی بود که بعد از چند سال قرار شد انتخابات انجمن علمی معماری برگزار شود . آن زمان دانشجوی ترم سومی بودم که از وضع دانشکده و دانشگاه بسیار ناراضی و ناراحت بودم و به دنبال راهکاری میگشتم تا در حد توانم از این وضع رخوت و کسل کننده ی دانشکده بکاهم .

با آن جوی که در دبیرستان گذرانده بودم ، تحمل وضع دانشگاه برایم غیر قابل تحمل گشته بود لذا بر آن شدم تا کاندید عضویت در انجمن علمی معماری شوم تا بتوانم اثر گذار باشم . با تجربه ای که در خود سراغ داشتم از ایده ها و نظراتم سخن گفتم و القصه داستان به این منوال گشت که بنده رای بیاورم و در نهایت با انتخاب اعضا به سمت دبیری انجمن علمی معماری منسوب شوم . 

در ابتدای امر با وجود انگیزه بسیاری که اعضا داشتند با مشکلاتی مواجه شدیم که به عنوان سرعت گیری در مسیر ما سبز شدند . به دلیل عدم فعالیت انجمن در سال های گذشته عملا جایگاه تعریف شده ای برای انجمن در دانشکده و دانشگاه وجود نداشت . مشکلات وقتگیر و طاقت فرسایی که از عدم دریافت بودجه گرفته تا گشتن به دنبال کلید درب دفتر انجمن علمی( که در واقع  در این سال ها به انبار تبدیل شده بود ) .

به مرور تا نوروز با وجود عدم دربافت بودجه از طرف مسئولین وقت دانشگاه و عدم همکاری ایشان ، چندین طرح برگزار نمودیم . از جمله : کارگاه ساخت ماکت - کارگاه اصول صحیح نگارش - عیدانه 93 - کلاس آموزشی اتوکد - ایجاد نشریه " مهرازطور " - احیای نشریه  "مهراز " و ... که گزارش همه ی آنها در فرم های وزارت علوم به دانشگاه ارایه گشته است . 

با گذشت زمان و عدم دربافت بودجه و عدم همکاری مسئولین وقت دانشگاه و دانشکده ، اعضای انجمن نیز یک به یک دچار کم کاری شدند و عملا بعد از دو ماه از انتخابات انجمن علمی معماری به جای 7 نفر با 4 نفر به فعالیت ادامه دادیم ... .

روز های بعد از نوروز هم به برگزاری هفته معمار و برنامه های آن اختصاص یافت تا بتوانیم فعالیت هایی هر چند نه در سطح عالی لیکن با حداقل امکانات برگزار نماییم من جمله برگزاری بازارچه دستاورد های دانشجویی و نمایشگاه های متعدد عکس و پخش فیلم و ... .

از فاصله ی 1دی ماه ( روز آغاز مسئولیت بنده به عنوان دبیر انجمن ) تا 20 اردیبهشت انجمن توانست بیش از 50 طرح برگزار نماید بدین سبب شد که توانستیم در جشنواره ی حرکت افتخار آفرین باشیم و حائز رتبه ی برتر گردیم . در این زمان بود که عملا از اعضای انجمن تنها 3 نفر به فعالیت ادامه میدادند ... .

و در نهایت به لطف خداوند در روز های پایانی ترم گذشته موفق شدیم نهمین شماره نشریه مهراز را پس از 2سال از آخرین شماره ی آن به چاپ برسانیم .
در پایان ترم گذشته با وجود عدم فعالیت اعضای انجمن تصمیم گرفته شد که انتخابات انجمن برگزار شود لیکن تعداد کاندیدا های ثبت نام شده به حداقل لازم نرسید و امکان برگزاری انتخابات مهیا نگشت .
با وجود عدم فعالیت اعضا پس از اردیبهشت ماه ، تمام تلاش خود را نمودم تا در جشن ورودی دانشجویان دوره 93 به بهترین نحو شرکت نماییم که به اذعان خود مسئولین دانشگاه بهترین انجمن شرکت کننده در جشن بودیم . پس از آن و در مدت ترم حاضر با وجود عدم فعالیت اعضا ، 3 دوره کلاس آموزشی از طرف انجمن علمی در حال برگزاریست .
در پایان این سطور میخواهم آماری از دوره ی مسئولیت خود ارائه دهم :

بودجه انجمن در زمان آغاز فعالیت ( آذر 92 ) = 0 ربال
کل مبلغ دریافتی از دانشگاه در یکسال گذشته = 650 هزارتومان
بودجه انجمن در زمان پایان فعالیت ( آذر 93 ) = 800 هزار تومان علی الحساب ( بدون احتساب جوایز گرفته شده )
جوایز برنده شده = 1 میلیون تومان
ضمن اینکه علاوه بر مبالغ فوق ، 3 میلیون تومان نیز به عنوان بودجه انجمن علمی معماری در بودجه سالانه دانشگاه هنر منظور گشته است .
کار دانشجویی = در یکسال گذشته برای حدود 10 نفر از دانشجویان بر حسب میزان فعالیتشان ساعت کاری دانشجویی منظور گشته است که پس از پیگیری های این جانب همه ی مطالبات توسط دانشگاه پرداخت گشته است .

سفر = در ماه اردیبهشت بنده به عنوان عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه هنر به عنوان نماینده دانشگاه هنر به همایش 3روزه وزارت علوم ؛ تحقیقات و فناوری اعزام گشتم که نتایج آن خدمت دانشگاه ارائه گشت . از جمله نتایج این سفر پیگیری حقوق دانشگاه هنر بود که در نهایت منجر به تغییر ریاست دانشگاه شد .

در مدت این یکسال در بیش از 20 جلسه با حضور مسئولین دانشگاه شرکت نمودم من جمله جلسه با ریاست دانشگاه هنر ، معاونت پشتیبانی دانشگاه هنر ، معاونت فرهنگی دانشگاه هنر ، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه هنر ، ریاست دانشکده معماری و شهرسازی ، ریاست حراست پردیس کرج دانشگاه هنر ، معاونت پژوهشی دانشکده و ... . در تمام این جلسات به دنبال حل مشکلات انجمن علمی معماری بوده و نهایت تلاش خود را نمودم برای احقاق حقوق انجمن علمی معماری .

در پایان با وجود بیش از 600 ساعت کار در یکسال گذشته از خداوند متعال سپاسگزارم که فرصت خدمتگزاری به خلق الله برایم مهیا شد .

و من الله توفیق

فرزاد ارادتی

دبیر انجمن علمی معماری






موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۰۷
انجمن علمی

نظرات  (۳)

دنیای دانلود
www.isidownload.ir
۰۲ آذر ۹۴ ، ۰۹:۲۸ مینا رضوی
مجموعه کتاب‌های مهندسی معماری
http://booktolearn.com/?cat=34454
سلاام
اگه دنبال جایی هستین که همه هم رشته ای ها و هم دانشکاهی های خودتون بشناسید و بیشتر باهاشون آشنا بشید به این سایت حتما یه سری بزنید:  http://www.wikidaneshjoo.com
مطمئن باشین هر جیزی که دنبالش هستین و اینجا پیدا میکنین :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی